Українська мова 9 КЛАС




Підсумкова контрольна робота 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=206837

Термін виконання 12.05.20 до 23.00



Шановні дев'ятикласники!
Якщо у вас є бажання заробити додаткові бали, повторити вивчений матеріал і підготуватися до підсумкової контрольної роботи, виконайте тестові завдання  за посиланнями
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=473992

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=915447

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=694019

(до 23.00 12 травня)

Четверте травня
Контрольний переказ тексту наукового стилю
Контрольний переказ напишіть, будь ласка, на подвійних аркушах

* Прочитайте текст.
*З’ясуте лексичне значення незрозумілих слів.
*Визначте тему  та головну думку тексту.
*Складіть плану  тексту.

*Ще раз прочитайте  текст.
Напишіть переказ на подвійному аркуші

Моральні стосунки в українській громаді

Життя українських сільських громад  грунтувалося  на певній системі  моральних  стосунків. Такі стосунки виявлялися під час праці та відпочинку, у середовищі  рідні та знайомих, а також серед чужих людей.
Найбільш безпосередньо  норми поведінки виявлялися  у праці, а також при спілкуванні у традиційних місцях:  на вулицях,  ярмарках, біля церкви, у крамниці, млині, кузні, на весіллях, хрестинах тощо. Тут можна було спостерігати стереотипи  індивідуальної й колективної поведінки у ставленні до праці,  до літніх людей, жінок, дітей.
Місцем найбільш масових зустрічей була церква. Біля церкви відбувався обмін інформацією, обговорювалися господарські питання. Після богослужіння чоловіки збиралися перед церквою, щоб  прослухати урядові накази або розпорядження сільського старости.
Обговорення новин переносилося до корчми. Сюди в години дозвілля прямували чоловіки й жінки для спілкування зі знайомими чи приятелями. Тут відбувався обмін думками з різних питань, оцінювалися різні події. У корчмі зясовувалися стосунки між односельцями, вирішувались  суперечки, укладались угоди. Групувалися тут, як і біля церкви, за віком. 
Молодь, як правило, сходилася під корчму для розваг. Колективне дозвілля на виду всього села давало можливість  молодим  із розмов старших  дізнатися про сучасне й минуле, засвоїти звичаї. Старше покоління, спостерігаючи за дозвіллям молоді, одержувало про дівчат та юнаків додаткову інформацію.
Одночасно крочма  була уособленням лиха.  Лихварі, споюючи селян,  розорювали їх, залишаючи  без клаптика  землі.
Ядро сільської громади становили літні чоловіки – старійшини.  Їх присутність була обовязковою при  вирішенні важливих громадських справ, особливо таких, що стосувалися  суперечок за межу,  спадок, власність. До старійшин зверталися як до знавців традицій села. Крім того, літні люди були носями  практичного досвіду: з ними радились, коли орати, сіяти, щодо якості грунту.
Важлива роль належала старим людям у виховному процесі.  Вважалося нормою, коли стороння літня людина робила зауваження юнакові чи підлітку за порушення спокою, за втручання у розмову старших тощо.
Великою пошаною користувалися в громаді літні господарі. Поняття “господар” у народному розумінні означало не тільки “заможний” чи “багач”, а насамперед – поважний, чесний, досвідчений селянин, який мав землю, обійстя, а в громаді – славу добродія.
Бабусі були носіями знань щодо господарювання, виховання дітей, хатніх занять. Дівчата переймали від них  секрети ткання й вишивання, жінки – основи  городництва, кулінарії, лікування.
В Україні завжди високо цінували жінку-матір, жінку-трудівницю, і до розуміння цього дітей готували з раннього віку.  Матір  привчала дочку  підтримувати порядок у житлі, доглядати молодших членів сімї. Майбутня жінка повинна була  вміти виконувати всю хатню роботу, доглядати господарство, прясти й шити. Жіноча хазяйновитість і спритність у роботі цінувалися  більше, ніж врода чи багатство.
Стосунки в українській родині будувалтся з великою увагою до  громадської думки.  Для багатьох це був чи не найголовніший засіб впливу.  Дуже часто  страх громадського осуду скеровував  поведінку жінки в сімї, де не було злагоди. Вона могла витримувати навіть побої, лише б не пустити  неславу про свій дім, адже  з повагою до її роду повязувалася подальша доля дітей.
Про авторитет і місце української жінки  в громаді свідчить той факт, що повсюдно в Україні ще у ХV – ХVІІІ ст. мали юридичну силу  заповіти, складені не тільки чоловіками, а й жінками.  Вдова була господинею в домі. Заступаючи покійного чоловіка в громаді, вона вирішувала спірні питання, укладала угоди, брала участь  у народних сходах,  маючи там право голосу.
Кожній віковій групі громада неофіційно визначала межу її можливостей. Задавалася  “програма”,  яку можна окреслити так:  спочатку – набратися розуму й досвіду,  потім – створити сімю і господарство, далі – досягати  матеріального добробуту.
Для українських селян  було характерним постійне намагання досягти вищого рівня в усіх ділянках життя.  Найпозавітнішою мрією  молодої людини було дорости до  пори,  коли з нею почнуть рахуватися старші. У щойно одружених  парубків була  своя мета -  здобути серед односельців репутацію  доброго господаря.  У людей старших були свої орієнтири -  одружити дітей, примножити  успадковане від батьків, залишити добрий спомин у громади.
Формуючи взаємини між собою, українські селини завжди пам’ятали  про досвід попередніх поколінь: “Так діди наші робили й нам веліли”. Память роду, культ  предків посідали в духовності українців чільне місце. Зламати звичаї, зганьбити память предків було, за народними переконаннями, найтяжчим гріхом. (З підручн.; 626 сл.)

На лицьовій сторінці зробіть підпис
Контрольний переказ тексту наукового стилю
учня (учениці) 9-А класу
Степанівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст.
Степанівської селищної ради Сумської області
Прізвище, ім'я (у родовому відмінку)

З НЕТЕРПІННЯМ ЧЕКАЮ ВАШИХ РОБІТ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

Повторити тему Складносурядні речення (починаємо готуватися до підсумкової контрольної роботи)



                                               Четверте травня
                                                 Класна робота
                                                    Види речень
Розгляньте таблицю, перейшовши за посиланням

Згадайте і запишіть, які є речення за метою висловлювання(по два приклади до кожн6ого виду)

Перегляньте відео
 Випишіть з української літератури 2 речення й зробіть повний синтаксичний аналіз.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

До 10 травня (до 23.00) ОБОВ'ЯЗКОВО пройдіть тестування


Повторюйте види речень, готуйтеся до підсумкової контрольної роботи

Шановні дев'ятикласники!
Дуже прикро, що ви не виконуєте завдань, які я вам пропоную. Як же вас ОЦІНИТИ?
Сподіваюсь на ваше розуміння.
 Тридцяте квітня
Класна робота
Повторення вивченого. Граматична основа

Перегляньте відео



Опрацюйте матеріал

Граматична основа речення


Двадцять сьоме квітня

Класна робота
Пропоную переглянути відео попереднього уроку.  
Повторіть вживання розділовиз знаків у безсполучникових складних реченнях
Пройдіть  до29.04.20 тестування за посиланням




Тести будуть доступними до 22.00


ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити вживання розділовиз знаків у безсполучникових складних реченнях, виконайте тести 






Двадцять третє квітня
Класна робота
Узагальнення й систематизація вивченого. Порядок слів у реченні
Перегляньте відео



Виконайте вправу 2, С. 130, усі завдання за підручником;
вправу 4, С. 131 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Повторити вживання розділовиз знаків у безсполучникових складних реченнях, виконати вправу на С.131

Двадцять третє квітня
Класна робота (КУРС ЗА ВИБОРОМ)
Повторіть складні речення з різними видами звязку й пройдіть тестування онлайн за посиланням



Коли за посиланням ви відкриєте тест, уведіть своє прізвище та і'мя та натисніть "Приєднатися"
БАЖАЮ УСПІХІВ.
Роботу треба виконати 25 квітня до 20.00



Шосте квітня
Класна робота
Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності. Текст, його основні ознаки


Перегляньте відео





Опрацюйте матеріал  П.33. 
Складіть план до тексту "Традиції вітання".
Виконайте вправи 1,2, 3 - усно, вправу 4 С. 118

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати П.33, виконати вправу на С.119, 5* С.118

Восьме квітня
Класна робота
Будова тексту. Мікротема й абзац. Ключові слова в тесті й абзаці

Перегляньте відео


Опрацюйте матеріал  П.34. 
Виконайте вправи: 1 - усно, 2 - записати текст, поділивши на абзаци, вправу 4 С. 122

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати П.34, виконати вправу на С.123: доберіть заголовок; поділіть на абзаци; запишіть 1 і 2 абзаци, розставляючи розділові знаки



Тринадцяте квітня
Класна робота
Види й засоби міжфразового зв'язку


Перегляньте відео


Опрацюйте матеріал  П.35. 
Виконайте вправи: 1 - усно, 2 - виконайте тестові завдання С.125, вправу 4,5 С. 127

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати П.35, виконати вправу на С.127: прочитайте текст; поділіть на абзаци; запишіть один із абзаців, визначте в ньому засоби міжфразового зв'язку.


П'ятнадцяте квітня
Класна робота
Повторення вивчених розділових знаків у простому і складному реченнях


Перегляньте відео




Виконайте вправи: 1, 2 , 4, С. 132

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


Повторити вживання розділових знаків у простих та складних реченнях, виконати вправу С.133




Немає коментарів:

Дописати коментар