Українська література 5 КЛАС

ПІДСУМКОВА КОНТРОЛЬНА РОБОТА

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=659780
термін виконання 21.05


Четверте травня
Класна робота
Микола Вінграновський "Сіроманець"


Перегляньте відео




Прослухайте першу частину повісті

Домашнє завдання
прочитайте другу частину. Намалюйте ілюстрації














Двадцять дев'яте квітня
Класна робота
Григір Тютюнник. "Дивак". Точність і лаконізм описів природи. Допитливий, чуйний, добрий хлопчик Олесь


Тема: зображення ставлення людини до природи та різниці у її сприйнятті хлопчиком та дідусем.
Ідея: оспівування краси природи та гідного ставлення до неї крізь призму розуміння маленького хлопчика Олеся.
3. Літературна гра «Словничок»
зазимки—   початок зими;
очіпки—   жіночі головні;
допризовники—   ті, кого призивають до армії;
окоренок—   частина стовбура при корені;
кушир—   водяні рослини;
пірце—   плавник;
забейкався—   забруднився;
фармазони—   тут: лайливе слово; про нерозумних, нерозважливих, дивних людей;
неглемезда—   недотепний,   дивакуватий,   ні  до чого  нездатний;
черінь—   частина печі, що добре прогрівається;

     4.  «Де мій хвіст?»
   Знайдіть у тексті закінчення речень і запишіть у робочі зошити
1. «Дивись, хата виходить, з бовдура дим валує, а на тину... 
2. «Десь неподалік чути: цюк-цюк-цюк ... 
3. «Олесь хотів дістати її і покуштувать, та ... 
4. «І ввижається Олесеві маленька хата під кущем водяної папоро­ті, а в тій хатці... 
5. «Діти почали малювати, виводячи кожен своє ...
6.  «А вночі крізь сон благав матір розповісти казку про ...

5.     Характеристика         образу Олеся.
•Пригадайте , які деталі портрета хлопчика виділяє автор?
Що він маленький і має особливі очі.

•Про що „говорять” очі хлопчика? Чи можна за поглядом , за очима розпізнати вдачу людини? Запам'ятайте визначену вами рису характеру.
Допитливість.Очі... дивляться широко, немов одразу хочуть збагнути весь світ ”.

Які бувають очі у вас і ваших однокласників? Додайте до названих епітети: веселі, сумні, байдужі, злі...

·        Хлопчик іде до школи дорогою, якою попросила мати-бором. Штрих до портрета-він послухався матір, не хотів засмучувати її. Отже, співчутливий.
То друга риса хлопчика.

•Олесик іде до школи чи мандрує? Що він робить по дорозі?
Допитливе хлопча мандрує, бо стільки цікавого, хоч і не завжди веселого трапляється по дорозі! Усе привертає його увагу, дивує, хвилює: і як дятел- дроворуб порається в лісі, і як шумлять сосни, а одна з них жалібно скрипить, бо помирає („ Олесь нагріб чобітками снігу під окоренок і утрамбував його гарненько”), і як гнеться-тріщить лід (навіщо його,молоденького, ламати), і як живуть риби у воді (та злюща хижа щука поїдає малих рибок -так хочеться чимось зарадити риб`ячій дрібноті)

•Прочитайте уривок про те, як Олесь вдивляється у дно річки. Вас щось вразило в цьому епізоді чи ні? Запитайте самі себе : чи я добрий? Чи співчутливий до всього живого ? Чи люблю фантазувати? Чи плачу, страждаю, коли помирає тварина або рибка?
   Може, й занадто довгою дорогою йде Олесь, але ж якою цікавою! Уся його поведінка говорить про небайдужість хлопчика-таку рідкісну і важливу рису людини. Хоч Олесь дуже вже відволікається на різні дрібниці, але його відволікання - то невситима жага пізнання світу природи.

•Чи була причина у Федька Токайла бити Олеся? Як зреагував той на зухвалу поведінку однокласника? А як би ви , хлопчики , вчинили на місці Олеся ? Чи ви вважаєте , що Олесь просто злякався?
   Зрештою, запам 'ятаймо: по-перше, не всі люди однакові; по-друге, бити завжди ганебно, а ні за що -втричі ганебніше.
   З цього моменту починає розкриватися смисл назви оповідання „Дивак Не дав відповіді кривднику, уявляє себе в царстві риб глибині річки, гатить підбором по льоду в те місце, де щука схопила пліточку, у надії порятувати рибку. Справді, якийсь дивак. Чому він так незвично, дивно поводиться?...А може , не дивно, а мудро, так, як треба було б чинити всім? Люди різні і, на жаль, небагатьох із них природа наділяє творчою уявою і безмежнгім співчуттям до тих, хто страждає. До цих людей належить і наш герой.

•Прочитайте в особах епізод „На уроці малювання” . Як ви розцінюєте небажання слухняного, дисциплінованого учня , відмінника малювати горщика і його вихід із класу? Це зумисна зухвалість бешкетника чи порив відтворити те цікаве, що побачив, ідучи до школи, і образа за те, що його не зрозуміли?
     Певна річ, автор у цьому епізоді порушує важливу педагогічну проблему творчого, індивідуального підходу до кожного учня, а не підстригання всіх на один копил. Окрім того, Олесь розвіяв цим учинком думку про свою безвідмовну сумирність, слабкість і безхарактерність. Отже, хлопчик має сильну принципову вдачу, яка ніскільки не суперечить доброті. Він із тих, хто вміє обстоювати свої погляди. В Олеся власний неповторний, багатий внутрішній світ, своє розуміння того, що і як треба робити. Тому він по-дитячому наївно і вперто чинить по- своєму, а не так, як інші.
6.     Інсценізація уривка твору.
Дід: Сідай, внуче, по солому поїдемо. А що, поставили сьогодні п’ятірку?
Онук: Ні. Вчора тільки…. Діду, а чому про мене кажуть  - дивак?
Дід: Невстріливий значить. Дивний. А хто це таке говорить?
Онук: Дядьки на вигоні.
Дід: Ех, фармазони. Ти їх не слухай. Воно, звичайно, правильно. Завзяття в тебе обмаль.  Все чогось у землі порпаєшся. А треба - в людях. Того ліктем, того - почотом...Гульк -уперед вийшов. . Ну от і приїхали. Давай побільше наберемо соломи.
Онук:Навіщо?
Дід: Як навіщо? Це ж собі , а не тещі. Хе-хе! Ти знаєш що таке теща? Ні? Підростеш узнаєш. Клята баба.
Онук: А якщо коням важко буде?
Дід: Нічого. Зате нам легко буде. Натопив і вилежуйся на печі. Но! (замахується на коня батогом)
Онук: Не бий ! Бачиш важко.
Дід: Ось послухай, дурнику, що я тобі скажу. Слухай і на  вус мотай. Тут на землі не бити не можна. Тут не ти, так тебе одряпають, ще й плакати не дадуть. Пойняв?
Онук: (Мовчки відвертається від діда)
Дід: Отож –бо й кажу Дивак….Затопчуть тебе…Бо ти ж як деревце в пагоні.

·        Що ілюструє цей епізод?
·        Ви погоджуєтесь з такими порадами? Чи буде діяти Олесь так, як повчав дідусь? Знайдіть слова автора, що підтверджують ваш висновок.
   Повчання діда-це філософія людини, яка пізнала складність життя. Та      „ Олесю зробилося сумно ”, бо не може він будь-кому завдати болю, йти напролом до мети. Він надто добрий.

•У кого ж хлопчик зустрічає порозуміння і співчуття? Хто вірить у нього?
Насамперед мати. Вона вірить, що її дитина виросте справжньою людиною: нікого не лишить у біді, допоможе, дасть пораду, однак їй сумно, бо не завжди в житті на добро відповідають добром, тому відчуває-тяжко житиметься синові.


•А яким здається Олесь вам? Що в його вдачі вам до душі, а що ні? Порівняйте Олеся з собою . 

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Заповніть таблицю
Риси вдачі Олеся
Спільні риси вдачі
Мої риси вдачі






зробіть висновок, можливо, й ви диваки?



Двадцять сьоме квітня
Класна робота
Григір Тютюнник. "Дивак". Ідея неповторності і багатства внутрішнього світу людини


Перегляньте матеріал до уроку




ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати оповідання, намалювати ілюстрації до тексту

УВАГА!!!!
КОНТРОЛЬНУ РОБОТУ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ НЕОБХІДНО ВИКОНАТИ ДО 21.00 25 КВІТНЯ 2020РОКУ

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=328038




Перед вами відкриється віконечко, де у відповідному рядочку треба зазначити своє прізвище та і'мя. Потім ви натиснете на кнопку "Приєднатися" й матимете змогу пройти тестування.  
БАЖАЮ УСІМ УСПІХІВ
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторити улюблені поезії




Шосте квітня
Класна робота
Є. Гуцало. "Лось". Співчуття, милосердя - шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань


Перегляньте відео
Згадайте текст оповідання, дйате відповіді на запитання.
Виконайте 4 завдання

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Складіть план оповідання. Намалюйте ілюстрацію.

Восьме квітня
Класна робота
Складання портрета літературного героя
Перегляньте відео



ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Користуючись таблицею, складіть зв'язну характеристику хлопчиків або дядька Шпичака



Тринадцяте квітня
Класна робота
М. Рильський. Основні відомості про поета. Краса рідної природи й відтворення її поетом засобами поетичної мови. "Дощ"
Перегляньте відео



Ознайомтеся із матеріалом підручника С.209-210, дайте відповідв на запитання (усно) 
Виразно прочитайте поезію "Дощ". Складіть паспорт твору.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчіть напамять поезію "Дощ", намалюйте до неї ілюстрацію.  

П'ятнадцяте квітня
Класна робота
М. Рильський. Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям. "Осінь-маляр із палітрою пишною"
Перегляньте відео


Виразно прочитайте поезію . Складіть паспорт твору.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Складіть сенкан "Осінь" 

Немає коментарів:

Дописати коментар